1. Aanpassen aan de behoeften & noden van de klant.
Van in het begin was het duidelijk dat Geberit een unieke opkoper zocht dat het gehele deel van het magazijn wilde opkopen. Vaak sturen bedrijven verschillende offertes uit naar verschillende opkopers, kiezen dan één uit die het beste past bij de behoeften & noden van het bedrijf.
In dit geval zocht Geberit naar een opkoper die voor het totaalpakket ging & voor een totaaloplossing kon zorgen. Het gigantisch magazijn met over de 1000 resterende materialen schrikte sommige opkopers af, waardoor meeste opkopers enkel een oplossing zullen bieden voor bepaalde items die zij waardevol achten.
2. Oplossing op maat, efficiëntie & innoveren
2ECO profileerde zich door een oplossing op maat te bieden voor de klant. Traditioneel gezien verloopt een inventaris van het materiaal dat verkocht wordt bij een bedrijf ter plaatse. Deze keer hadden we ons aangepast aan het moderne magazijnsysteem dat in gebruik was.
Via de unieke productnummers van de items in stock kon je de volledige productbeschrijving op de website vinden. Een enorme uitdagende administratieve job die we bij 2ECO met beide handen hebben aangepakt.
Hierdoor hebben we niet enkel tijd en nodeloze kosten bespaard, maar hebben we als bedrijf ons uniek gepositioneerd om in de toekomst andere bedrijven in de Industrie te begleiden bij het verhuizen van hun bedrijf of magazijn.
3. Transparantie – flexibiliteit – communicatie
Wij geloven bij 2ECO altijd in een transparante samenwerking met de klant, met de nadruk op “samenwerking”. Dit houdt in dat wij als opkoper daadwerkelijk geloven dat beide partijen er positief moeten uitkomen en niet slechts 1 partij.
Klanten merken dit ook snel op dat we “straight tot he point”, transparant en flexibel zijn. Omdat we ons op zo’n unieke manier positioneren kunnen we verschillende soorten projecten aannemen : kleine, grote of spoedprojecten.
Het project begon te lopen tijdens het begin van de lockdown in maart. Dankzij het flexibel optreden bij 2ECO hebben we een groot deel van het administratief werk via telewerk kunnen voorbereiden. De afhalingen van de verkoop verliep zeer vlot dankzij de ervaren hoofdmagazijnier die alles tot in de puntjes had voorbereid & klaargezet.
Verder verliep de communicatie met Geberit langs beide kanten goed en zijn we blij dat het management op ons kon rekenen om een groot stuk van hun magazijn leeg te maken ter voorbereiding van hun verhuis.